Ik wil graag hulp hebben
Materialen
- Witte verf
- Geen kennis
- Twee linkerhanden
Gereedschap
- Hamer
- 1x duim
- Spijkers
Overige
Voorbereiding: 1 dag 2 uren3 minuten
Totale Tijd: 2 dagen2 uren55 minuten
Geschatte kosten: €: 120
1. Volle tank
- Follow the instructions on your thin-set mortar to determine the right amount of water to fill in your bucket. Once done, add the powder gradually and make sure it is thoroughly mixed.
- Once mixed, let it stand for a few minutes before mixing it again. This time do not add more water. Double check your thin-set mortar instructions to make sure the consistency is right.
- Spread the mortar on a small section of the wall with a trowel.
2. Druppellader
Accu’s houden niet van lang niets doen en lopen bij langere stilstand vanzelf leeg. Gelukkig bestaan er zg. druppelladers die een accu pulserend kunnen bijladen. Hierdoor blijft een accu geladen tot net onder de 100% en kun je deze, in tegenstelling tot met een gewone acculader, niet overbelasten.
3. Roest
Om een motor zoveel mogelijk te beschermen tegen roest, kun je de ijzeren en stalen delen inspuiten met een siliconenspray of een WD40 smeermiddel en uitwrijven met een zachte (microvezel)doek. Hiermee maak je deze delen ook gelijk mooi schoon en glimmend.
4. Ketting
Het is aan te bevelen ook je ketting grondig te reinigen voordat je de motor in de winterstalling zet. Vuil op je ketting verwijder je eenvoudig met een kettingreinigingsmiddel en een stevige (tanden)borstel. Maak de ketting daarna droog en behandel deze met een kettingspray.
5. Koelvloeistof
Mocht je de koelvloeistof van je motor al een tijdje niet vervangen hebben, dan is dit een goed moment. Hiermee voorkom je vervuiling / inwendige corrosie van het koelsysteem. Als je een beetje handig bent, kun je dit prima zelf maar je motordealer heeft dit ook zo voor je gepiept.
6. Banden
Om vervorming van je banden te voorkomen, zet je je motor het liefst weg met de banden van de grond; op een eventuele middenbok of paddockstand. Heb je beide niet beschikbaar, pomp de banden dan hard op (tot bijv. 2.8 bar). Hierdoor verklein je de kans op een plat loopvlak. Voor het meten van je bandenspanning gebruik je een bandenspanningsmeter.
7. Olie
Voor een langere levensduur van het motorblok is dit ook een goed moment om de staat van de olie te checken. Is deze ouder dan 10.000 km dan kun je deze het beste ook gelijk vervangen. Vergeet dan niet ook het oliefilter te vervangen.
8. Motorhoes
Heb je dan een vinkje staan achter alle bovenstaande onderwerpen, dan is het tijd je motor toe te stoppen onder een motorhoes voor binnen of een motorhoes voor buiten. Hiermee houd je je motor schoon en droog en weet je zeker dat deze er de volgende lente klaar voor is wanneer de eerste gelegenheid zich aandient.
Heeft u vragen naar aanleiding van dit artikel, neem dan gerust contact met ons op.